MÜSNED-İ HANBEL

BABLAR    KONULAR    NUMARALAR

KİTABU’L-İLİM

<< 187 >>

16- Ehl-i Kitab'dan Söz Aktarma Konusundaki Ruhsat

 

1. Abdullah b. Amr (r.a.)

 

722 (1) Abdullah b. Amr b. el-As'ın bildirdiğine göre Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur:

 

''Bir ayet dahi olsa benden duyduklarınızı başkalarına aktarın. İsrail oğullarının kıssalarını da anlatmanızda bir sakınca olmaz. Benim adıma bilerek yalan söyleyen kişi de cehennem ateşindeki yerine hazırlansın.''

 

Bu Hadis Sahihtir.

 

Diğer tahric: Buhari (6/361) ve Tirmizi (3/376, "hasen sahih")

 

 

 

723 (2) Abdullah b. Amr'ın bildirdiğine göre Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur:

 

''Bir ayet dahi olsa benden duyduklarınızı başkalarına aktarın. İsrailoğullarının kıssalarını da anlatmanızda bir sakınca olmaz. Benim adıma bilerek yalan söyleyen kişi de cehennem ateşindeki yerine hazırlansın.''

 

Bu Hadis Sahihtir.

 

23987 (2)'de tekrar edecektir.

 

 

 

724 (3) Hassan b. Atiyye anlatıyor: Bizler mescidde iken Ebu Kebşe es-Seluli çıkageldi. Hemen ona karşı Mekhul, İbn Ebi Zekeriyya ile Ebi Bahriyye ayağa kalkınca Ebu Kebşe şöyle dedi:

 

Abdullah b. Amr'ı işittim dedi ki: Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem)'i işittim şöyle buyurdu:

 

''Bir ayet dahi olsa benden duyduklarınızı başkalarına aktarın. İsrail oğullarının kıssalarını da anlatmanızda bir sakınca olmaz. Benim adıma bilerek yalan söyleyen kişi de cehennem ateşindeki yerine hazırlansın.''

 

Bu Hadis Sahihtir.

 

Diğer tahric: Darimi (1/136)

 

 

2. Ebu Hureyre (r.a.)

 

725 (1) Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) :

 

"İsrailoğullarının kıssalarını anlatmanızda bir sakınca yoktur" buyurmuştur.

 

Bu Hadis Sahihtir.

Diğer tahric: Tirmizi (2313)

24757 (l)'de tekrar edecektir.

 

 

 

726 (2) Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) :

 

"İsrailoğullarının kıssalarını anlatmanızda bir sakınca yoktur" buyurmuştur.

 

Bu Hadis Sahihtir.

24758 (2)'de tekrar edecektir.

 

Müsned'i tertip eden der ki: "Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'den hadis yazmanın yasaklanması konusu işlenirken Ömer ve Ebu Said kanallarıyla bu yönde rivayetler zikredilmişti, Bundan dolayı bir daha tekrar etme gereği duymadık,"